Energie pozitiva – „Noi nu simtim diferenta, dar planeta o face”.

Politica de sustenabilitate a companiei Sonae Sierra se bazeaza pe valori si principii precum Constientizarea Mediului, Constientizarea Sociala, Deschiderea catre societate, Incredere si Etica.

Eficienta energetica a fost un pilon cheie al strategiei globale Sierra de peste doua decenii. Consolidandu-si angajamentul pentru imbunatatirea performantei de mediu, Sierra lanseaza acum campania „Energie pozitiva”, sub motto-ul Noi nu simtim diferenta, dar planeta o face”. Campania are ca obiectiv principal cresterea gradului de constientizare, dar si incurajarea reducerii consumului de energie in randul chiriasilor si vizitatorilor  centrului comercial.

In cadrul ParkLake punem accentul pe optimizarea continua a gestionarii resurselor (energie, apa).

Astfel, optimizarea se realizeaza prin intermediul unui sistem centralizat de management al cladirii (BMS – building management system). Cu ajutorul inteligentei artificiale si managementului indicatorilor de performanta, sistemul permite functionarea automatizata si continua a echipamentelor (iluminat, aer conditionat, ventilatie, lifturi, scari rulante), cu respectarea tuturor parametrilor specificati de echipele de management Sierra.

Printre masurile implementate in ParkLake pentru cresterea eficientei energetice se numara:

  • Utilizarea iluminatului cu eficienta ridicata (LED) si optimizarea programului de iluminat, asigurand intotdeauna confort si siguranta pentru vizitatori si chiriasi.
  • In ceea ce priveste managementul sistemelor declimatizare, maximizarea ventilatiei naturale si reutilizarea resurselor deja existente, cu controlul continuu al temperaturii ambientale.
  • Ajustari ale programului de functionare a echipamentelor (pornit/ oprit);
  • In prezent, efectuam un audit energetic specializat pentru a identifica masuri complementare care pot reduce si mai mult consumul de energie;

In completarea acestor masuri, Sierra a pregatit, de asemenea, o serie de initiative si recomandari dedicate pentru chiriasii sai, pentru a evalua, ajusta si optimiza activitatea magazinelor.

Aceste recomandari specifice, pe care urmeaza sa le punem in aplicare, vizeaza functionarea echipamentelor de climatizare  si de iluminat din magazine, restaurante, sala de fitness si cinematograf, precum:

  • Implementarea si revizuirea rutinelor de functionare, pentru a ne asigura ca instalatiile de aer conditionat sunt oprite la sfarsitul zilei si ori de cate ori nu sunt strict necesare.
  • Evaluarea posibilitatii de a instala termometre in interiorul magazinelor, pentru a facilita controlul temperaturii ambientale.
  • Incurajarea chiriasilor sa instaleze solutii de iluminat cu eficienta ridicata si sa faca trecerea la iluminatul cu LED in proportie de 100%.

Datorita actiunilor implementate pentru a reduce consumul de energie, ParkLake a inregistrat o rata medie cumulata (energie electrica si gaz) a economiilor de energie de peste 40% (in 2022, comparativ cu 2019).

Publicatii
17 noiembrie 2022